Wraz z kolegą @Dr Ketis postanowiliśmy zakupić sobie główki z bloku pianki morskiej do fajek Falcon. Kilku użytkowników fajka.net w prywatnych rozmowach również wyraziło chęć zakupu, takich główek.
Postanowiłem w takim wypadku zorganizować import główek, dostępny dla każdego zarejestrowanego użytkownika fajka.net. Zajmę się wszystkim od złożenia zamówienia, przez przewalutowanie pieniędzy i wysyłki już na miejscu w Polsce, mam tylko nadzieję, że nie powtórzy się sytuacja z akcji „Wypróbuj tytonie GH w nowym roku!” Jesteśmy ludźmi dorosłymi i tak proszę podejść do tej akcji.
Kilka szczegółów importu:
– Import odbędzie się ze strony: http://meerschaumstore.com/
– Wszystkie koszta będą jawnie dostępne wklejane wprost z moich rozmów z właścicielami strony .
– Koszta wysyłki do Polski wstępnie 19 $, zależne od ilości zamówionych główek, dokładną cenę poznamy po złożeniu zamówienia. Koszta zostaną podzielone na ilość osób biorących udział w imporcie, bez względu na to czy zamawiasz jedną czy dziesięć główek.
– Wysyłka w Polsce koszta:
11,5 zł paczka pocztowa priorytetowa
15 zł kurier
10 zł paczka pocztowa ekonomiczna
9 zł paczkomat
– Czas na zgłoszenie do importu 7 dni od zamieszczenia artykułu.
– Po 7 dniach składam zamówienie otrzymuje informację dokładną odnośnie kosztów wysyłki podaje ją i oczekuje na wpłatę pieniędzy 3 dni po upływie tego czasu, zamykam listę i przelewam pieniądze dla meerschaumstore.com
– Główki dostępne w akcji i ich ceny(zdjęcia są własnością strony meerschaumstore.com i użytkownika leacha posiadam zgodę na ich upublicznienie, na potrzeby tej akcji)
Główki są wykonywane ręcznie, ich detale mogą się nieznacznie różnić(główki serii B i C)
– Osoby wyrażające chęć udziału w akcji proszę o zamieszczeniu komentarza pod artykułem oraz e-mail n adres ekoule@o2.pl z dokładnymi wytycznymi jakie główki ich ilość i adres do wysyłki.
– Czas oczekiwania na główki będzie ustalony po złożeniu zamówienia, są to przedmioty robione ręcznie na zamówienie, proszę o tym pamiętać.
– Dane do wpłaty zostaną przesłane na e-mail
Jeśli pojawią się jakiekolwiek pytania proszę o zamieszczanie ich w komentarzach.
Na chwile obecną czekam na podanie dokładnych wymiarów główek przez producenta.
Cześć,
teraz kiedy wszystko już tak ładnie zorganizowałeś (brawo!!!) skoryguję swoje pierwotne zamówienie: A1, A2, A5, C2. Wielkie dzięki!
A ile cło i vat? Będzie to?
Odnośnie cła wysyłka odbędzie się z Turcji. Turcja należy do unii celnej w ramach której kraje członkowskie znoszą cła i inne taryfy w obrotach handlowych oraz ustalają wspólną zewnętrzną politykę handlową. Czyli cłem nie należy się przejmować.
Ech, a1 i a6 takie piękne… Postaram się zgromadzić środki :D
Witam,gratuluję kapitalnej inicjatywy i zamawiam dwie główki-A2iB5.Pozdrawiam,Marek
Witam. Piękne główki. Zmawiam A1 i A2
Pozdrawiam.
Witajcie,
Bardzo mnie cieszy, że pomysł się spodobał na chwile obecną mamy już zamówione 23 główki, tu w komentarzach jak i zamówień na e-mail. Osobiście nie chcę żeby zamówienie przekroczyło dużo powyżej 50 sztuk ze względów czasowo logistycznych, po przekroczeniu 50 sztuk zamykam akcje. Jeśli pojawią się chętni za jakiś czas znów powtórzymy import.
Pozdrawiam,
M. Lisowski
Bartnik proszę o te wymiary
Witaj,
@golf czarny dostałem odpowiedź, że wymiary główek z pianki odpowiadają im odpowiednikom z drewna, są to wierne kopie w piance. Poprosiłem dodatkowo o dokładne wymiary każdej główki i czekam na odpowiedź.
Bartnik są jakby dwie kwestie:
1) np. główki z wkładem mają schodkową budowę i nie jest to praktyczne rozwiązanie . W wąskiej dolnej części fi jest średnicą grubszego ołówka. Dlatego takie coś mnie nie interesuje tylko coś co ma kształt walca z fi ok 1.8 mmm, czyli normalny kształt paleniska.
2) główki są standardowo wyposażone w uszczelkę nad gwintem. czy tam to będzie? Jeśli wierna kopia to powinna ona tam być.
Witaj,
Może te zdjęcia Ci pomogą
http://www.meerschaumstore.com/images/001.jpg
http://i22.photobucket.com/albums/b326/leacha/20131220_211236.jpg
Proszę o A4 i B5
emil poszedł :-)
ja wezmę 3 główki. Wieczorem napiszę szczegóły w mailu
Witam,
Proszę o dołączenie do listy mojego zamówienia: A1, A2, A4, A6.
Wezmę 3, szczegóły w e-mail
Kurcze nie mam jeszcze fajki falcon, ani kasy na główki,więc się zastanawiam bo to okazja :-(
Bardzo przepraszam za opóźnienia w odpisywaniu na e-mail odnośnie importu. Dziś wieczorem odpiszę każdemu, przepraszam za opóźnienia.
Do dzisiaj nie dostałem, ale ja stary jestem to i niecierpliwy
pozdrawiam
Nie interesowałem się tematem bo i piankowych główek nie chciałem zamawiać, teraz przejrzałem go z ciekawości i zobaczyłem ostatnio zamieszczone zdjęcia.
Zaciekawiły mnie te pierścienie do wkręcania, z czego one są ? Jakiegoś żaroodpornego plastiku ?
A może paczka nie została jeszcze wysłana i dałoby się wrzucić do niej z 5 takich pierścionków ?
A może takie półprodukty dostępne są gdzie indziej ? komuś coś wiadomo na ten temat ? Marzy mi się bowiem gliniana główka do falcona, wypalić ją mogę sam ale nie wiem jak poradzić sobie z gwintem
Witam,dziś już jest piątek a ja żadnego od Ciebie maila @Bartnik nie otrzymałem.Czy mam się niepokoić?.Pozdrawiam,MK
A ja myślałem, że cierpliwość to cnota, którą nabywamy z wiekiem ;-)
Tu chyba nie chodzi o cierpliwość, a o dotrzymanie danego słowa:
„Bartnik dnia 22 stycznia 2014 o godzinie 12:38
Bardzo przepraszam za opóźnienia w odpisywaniu na e-mail odnośnie importu. Dziś wieczorem odpiszę każdemu, przepraszam za opóźnienia.”
pozdrawiam
Witajcie,
Każdy już dostał wiadomość pw. związaną z zamknięciem możliwości składania zamówień. Czekamy teraz na potwierdzenie i osoby nie do końca zdecydowane. Mam nadzieje, że najpóźniej do niedzieli złożymy zamówienie a do środy 29.01.2014 przelejemy pieniądze.
Przepraszam za powstały jednodniowy poślizg, niestety mam nawał pracy po urlopie.
Pozdrawiam,
Mateusz Lisowski
Każdy jak każdy – wysłałem 2 emaile i brak odpowiedzi. Pewnie siedzę w spamie…
Witaj,
A sprawdzałeś pw. na fajka.net ? Napisze jeszcze tu. Jak najbardziej fajkę również możesz zamówić, jeśli będzie dostępna.
Skoro są jeszcze osoby niezdecydowane i zamówienie nie złożone to może dałoby się jednak dobrać kilka tych gwintów ?
Witaj,
@ajt nie sprzedają samych gwintów jeśli chcesz zamówić, musisz brać całą główkę.
No trudno, w takim razie się wstrzymam. Tak czy inaczej dziękuję za odpowiedź
Mateusz proszę Cię zadzwoń do mnie(602479939)lub napisz na mojego prywatnego maila.Nie nmogę się dostać na pw.Pozdrawiam,Marek
Witaj,
Dobrze jutro będę dzwonił.
I znowu będę tym złym :-(
…”mam tylko nadzieję, że nie powtórzy się sytuacja z akcji „Wypróbuj tytonie GH w nowym roku!” Jesteśmy ludźmi dorosłymi i tak proszę podejść do tej akcji.”
nie chce mi się o tym gadać :-(
Lubię grepsy z „Psów” Pasikowskiego, ale to chyba nie czas i nie miejsce na ich przytaczanie. Wyluzuj Kolego, więcej empatii. Ktoś coś robi dla siebie, ale i dla nas. Niestety „akcja” na fajkonecie to nie zakupy w hipermarkecie. Inercja materiału nieprzewidywalna. Jeszcze trochę takich uwag, a zapewne nie znajdzie sie chętnych do zainicjinowania jakichkolwiek akcji na rzecz naszej małej społeczności
Zaraz, chwila.
Ja rozumiem, ocean tolerancji i w ogóle, ale nie przesadzajmy. Jeśli ktoś podejmuje się organizacji czegoś, to powinien się wywiązać tak, żeby wszyscy biorący udział byli zadowoleni (w miarę możliwości rzecz jasna).
I może ja jestem nietypowy, ale wydaje mi się, że właśnie słabo zorganizowana akcja zniechęca do kolejnych. Bo zniechęca potencjalnych uczestników.
Tak więc prośba – jak już ktoś się podejmuje zorganizowania czegoś, to niech to będzie przemyślana decyzja.
Zaraz, chwila. Tak opóźniłem akcje z mojej winy o dobę, zakończyłem składanie zamówień dzień później, ale nie rzuce pracy, bez przesady. Dalsze opóźnienia powstały nie z mojej winy. Do chwili obecnej nie mam potwierdzenia udziału w akcji, jak to mówisz tak „to zniechęca…” Nie złoże zamówienia na x główek po czym połowę wycofam, na to nie patrzysz a ja wstydzić potem się nie będę.
Ee… tam zaraz ocean.Kałuża (tolerancji) co najwyżej :-) W tej kwestii, pozostanę jednak przy swoim zdaniu. Nie wszystko da się przewidzieć, a już zwłaszcza reakcji uczestników akcji. No i z treści pierwotnej ogłoszenia nie wynika w żaden sposób, iż tempo załatwienia sprawy będzie expresowe, już raczej, że trzeba się nastawić na nieco dłuższe jej trwanie.
Tzn? O czym ?
Niestety nie każdy potwierdził zamówienie,czekałem myślę wystarczająco długo. Zamówienie zrobiłem dzisiaj dla osób, które potwierdziły chęć udziału w akcji czekam teraz na podanie dokładnych kosztów od producenta.
Zamówienie złożyli:
MM, Franz, Kot Schrodingera, Dr Ketis, Marek61,Klapuch i oczywiście bartnik.
Od 27 stycznia cały czas czekam na kontakt z firmą, e-mail z zamówieniem został wysłany na admin@meerschaumstore.com Osoba odpowiedzialna za nasze zamówienie „Natalie”.
Udało się dodzwonić do firmy, nasze zamówienie zostało przyjęte koszt naszej wyniesie 37$(ups postanowiłem o wyborze tego przewoźnika, ze względu na pełen monitoring przesyłki, jak i jej ubezpieczenie w cenie) , koszt główek się nie zmienia. Na dzień dzisiejszy kurs dolara na paypal 3,2 zł i taki proszę przyjąć, płatność chcę zrobić 31.01.2014(pojawiające się różnice pomiędzy, kursami walut będziemy wyrównywać, albo ja odeśle pieniądze, albo poproszę o przesłanie różnicy) Do kosztów zamówienia proszę doliczyć podzielony koszt wysyłki 5,28 $(UPS) + wybraną wysyłkę z Polski.
Dane do wpłaty
Mateusz Lisowski
ul. Agrestowa 139/14
53-035 Wrocław
Alior sync
51 2490 1044 0000 4200 1187 6568
Pozdrawiam,
M. Lisowski
Wysyłki*
pieniądze wysłane
Przelew wykonany
Klapuch dolicz proszę koszt fajki zamówionej przez Ciebie dodatkowo.
Przelew poszedł
pozdrawiam
Franz
Czekamy na ostatnią wpłatę, mam nadzieje, że uda się wszystko zapiąć w terminie. Niestety nie mam kontaktu z kolega z fajka.net kilka razy dzwoniłem, dziś napisałem e-mail i czekamy
Pieniądze wpłacone(44$+5,3$+11,5PLN).Pozdrawiam,Marek
Niestety wpłatę musimy przełożyć, nie dostałem przelewu od wszystkich uczestników importu. W teorii zostałem zapewniony, że wpłata już wyszła(pozostała kwesta oczekiwania) ale niestety nie mam z czego założyć prawie 300 zł. Gdy pieniądze zostaną zaksięgowane na moim koncie, niezwłocznie o tym fakcie poinformuje.
To chyba o mnie chodzi – spędziłem tydzień praktycznie bez przerwy w pracy, nie sprawdzałem komentarzy. Przelew poszedł na 100% tak jak pisałem emailem. Jak nie dotarł w piątek to na pewno będzie w poniedziałek. Przepraszam wszystkich za opóźnienie.
Witajcie,
wszystkie pieniądze wpłynęły, zaraz przelewam na paypal i opłacam zamówienie.
Dziś dostałem odpowiedź odnośnie czasu oczekiwania na wykonanie naszego zamówienia.
„the carving may take up to 2-3 weeks”
Czyli musimy uzbroić się w cierpliwość.
według mnie to całkiem przyzwoity termin
Witajcie,
Ponieważ termin realizacji naszego zamówienie zbliża się nieubłaganie do końca, wysłałem zapytanie odnośnie naszego zamówienia do
meerschaumstore.com mam nadzieje, że szybko odpiszą na jakim etapie się ono znajduje.
Pozdrawiam
Dziś dostałem odpowiedź
” Hİ,
They are still in carving stage.Hopefully we will be sending them within one week
Thank you for your patience.
Regards,”
W ciągu tygodnia nastąpi wysyłka do Polski
Witajcie,
Dziś znów napisałem do http://meerschaumstore.com/ czy w końcu zrealizowali nasze zamówienie. Mam nadzieje, że jak najszybciej się z tym uporają i w końcu główki trafią do nas.
Dostałem odpowiedź:
„hi,
almost finished :)
Regards,
Bahadir”
ten „one week” od 3 marca już chyba upłynął, nie wspominając
o pierwotnym terminie końca lutego.
Jak tak dalej będzie to dostaniemy je pod choinkę
Dodatkowo na ich stronie jest informacja o darmowej wysyłce, a my płacimy 37$?
http://meerschaumstore.com/shipping.htm
Free UPS Express shipping on orders over 258.00 US$
nie wiem czy przekroczyliśmy tę kwotę. Gdzie znalazłeś informacje o wysyłce za darmo?
Ale fakt faktem, mogłyby już do nas dotrzeć…
Witaj,
Ja również jestem bardzo zdenerwowany wysłałem do nich pełno wiadomości nie raz kontaktowałem się telefonicznie. O darmowej wysyłce nic mi nie było wiadomo w momencie składania zamówienia wszystkie wiadomości mam oczywiście do wglądu. W prawym dolnym rogu strony http://meerschaumstore.com/ znajduje się formularz kontaktowy może gdy wszyscy do nich zaczniemy pisać w jakimś stopniu to na nich wpłynie. Naszym zamówieniem zajmuje się na chwile obecną pan Bahadir Baykal, bezpośredni e-mail do niego bahadir.baykal@gmail.com
Zaraz na pierwszej stronie – banner – darmowa wysyłka przy zamówieniu powyżej 3 sztuk.
no rzeczywiście, ale pacta sunt servanda – nasza umowa była jaka była więc już kwestia transportu zamknięta. Jako że w/w zasada powinna obowiązywać i sklep proponuję zasypać ich skrzynkę masą płaczliwych maili i błagalnych próśb… a poważnie to mam nadzieję, że niedługo będziemy się już cieszyć główkami.
Hi,
We have sent this order today.
Regards,
Bahadir
26 Mar 2014 tarihinde 20:59 saatinde, ekoule şunları yazdı:
Hello,
Where is my order, waiting since 02/06/2014
Dnia 15 marca 2014 23:30 Bahadir Baykal napisał(a):
czyli wystarczyło postraszyć ich mailami od nas:) a ja już przypominałem sobie zapomniany dawno temu turecki….
>We have sent this order today.
Jeśli wysłali to gdzie jest numer nadania? Został wybrany UPS między innymi ze względu na możliwość monitorowania przesyłki, jak pamiętam.
@Bartnik – podziwiam, że zapamiętałeś, żeby napisać im „ichni” format daty :)
tracking number will be available tomorrow
ups pickup the goods to day.
Hmm, najpierw jest generowany numer, potem dopiero pakują paczkę, a rzeczywiście jest wysłana jak w systemie śledzenia jest informacja o odbiorze paczki (czasami nawet po 3 dniach od wygenerowania numeru).
Ale zobaczymy.
Tak się delikatnie dopytam – co z tym numerem nadania?
Witaj,
Niestety do dziś oprócz zapewnień o wysyłce nie dostałem numeru nadania.
Witajcie,
Dostałem dziś numer przesyłki:
http://wwwapps.ups.com/WebTracking/track?HTMLVersion=5.0&loc=pl_PL&Requester=UPSHome&WBPM_lid=homepage%2Fct1.html_pnl_trk&trackNums=1ZAV22050494187678&track.x=Monitoruj
Co się okazuje nasi drodzy koledzy z „Turcji” zapomnieli dołączyć wymaganych dokumentów do przesyłki. W skrócie brakuje świadectwa, iż główki są wykonane w Turcji.
Witajcie,
Od rana walczę z urzędem celnym, który chce na nas nałożyć horrendalną opłatę w wysokości 400 zł. W linku zamieszczam fakturę od której naliczają opłatę. http://www.pdf-archive.com/2014/04/03/20140403095743-1/preview/page/1/
Turcy napisali, że jest to prezent ale zamiast obiecanych 100$ podali jako wartość przesyłki 440 $, niestety nie dołączając również dokumentu ATR, który miał być „na pewno” z przesyłką stąd nasz kochany urząd naliczył sobie stosowną opłatę.
W tej chwili podjąłem rozmowę z http://meerschaumstore.com/ o dosłaniu koniecznych nam dokumentów w trybie pilnym.
wcale nie powiem, a nie mówiłem …
euforia nad pomysłem co poniektórym zdrowy rozsądek zamiotła pod dywan,
sprowadzałem pianki z Turcji i przez to przechodziłem,
nie wydaje mi się aby urząd celny ustąpił :(
z drugiej strony podniesiony koszt o 20 zł na główce to nie aż tak dużo.
>nie wydaje mi się aby urząd celny ustąpił
tu nie chodzi o ustępowanie lub nie. Będą mieli dokumenty albo muszą naliczyć opłatę, to nie jest decyzja uznaniowa.
>z drugiej strony podniesiony koszt o 20 zł na główce to nie aż tak dużo.
no, nie wiem, to 1/3 ceny
Wszystko by było w porządku gdyby strona Turecka dotrzymała wszystkich formalności, gdyby nam przyszło zapłacić wychodzi ok. 50 zł dopłaty niby nie dużo, ale pozostaje sam fakt, że od początku współpracy sklep http://www.meerschaumstore.com/ totalnie nie wywiązuje się z umowy. Po godzinie 15 będę pisał do każdego wiadomość prywatną z przebiegiem rozmowy z urzędem celnym.
Napisałem im skromnego emaila „poganiającego”. Może coś to da.
Witajcie,
Niestety na chwile obecną nie mam żadnego kontaktu z „Turkami”
Wedle informacji którą dostałem
„WAŻNE INFORMACJE:
Przesyłka powinna być zgłoszona do odprawy celnej w ciągu 10 dni od daty przylotu (pods. Prawna art. 49 pkt 1b Rozporz. Rady (EWG) nr 2913/92). Jeżeli towarowi nie zostanie nadane przeznaczenie celne w ww. terminie dziesiatego dnia (licząc od daty przylotu) przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy.”
Przesyłka przyleciała 28.03.2014 data mija nam w niedzielę 06.04.2014 więc zostało nam mało czasu jutro trzeba na to wychodzi podjąć decyzje, pozostało mi jedynie skontaktować się jeszcze z dwoma osobami
Otrzymałem kilka dziwnych informacji, napisz proszę, dokładnie, jakie dokumenty są wymagane albo podaj adres email / telefon osoby z urzędu celnego, która się tym zajmuje.
Ale jakie sprzeczne informacje ?
Bardziej już dokładnie się nie da
http://www.lodz.ic.gov.pl/uc2/index.php?id=55&id2=60
My mamy tylko fakturę zakupu.
”
Eksporter wnioskujący o wystawienie świadectwa deklaruje pochodzenie towaru, jednak w celu wystawienia świadectwa musi on przedłożyć dokumenty potwierdzające to pochodzenie, dokumenty wystawione tylko przez eksportera nie są wystarczające do ustalenia statusu pochodzenia produktu. (chyba że jest jednocześnie producentem towarów)
Eksporter będący producentem towaru powinien oświadczenie, że towary zostały wyprodukowane w jego przedsiębiorstwie oraz w razie potrzeby opis procesu technologicznego. Jeśli dokumenty te będą niewystarczające (w zależności od reguły pochodzenia) eksporter zobowiązany jest przedstawić dowody pochodzenia na surowce użyte do produkcji a niespełniające reguły pochodzenia (oraz dowodów zakupu tych surowców od wskazanego dostawcy).”
Oni u siebie tego nie dopełnili nie mamy dokumentów mamy tylko napis na fakturze Turcja?
Witajcie,
Właśnie rozmawiałem znów z urzędem, skontaktowałem się już ze wszystkimi.
Razem podjęliśmy decyzję o zapłacie opłat. w Poniedziałek będę miał główki u siebie w domu wraz z rachunkiem, Który załączę oczywiście do wglądu w temacie.
Dziś wyjeżdżam(wyjazd rodzinny) do niedzieli pozostaje kontakt ze mną telefoniczny
Jakie sprzeczne informacje?
– numer śledzenia został wysłany automatycznie z systemu tydzień temu
– producent odpisał na moje emaile w ciągu godziny
– przesyłka nie zawiera wszystkich zamówionych fajek
– że nie wiedzą co to jest ATR i proszą o wyjaśnienie (wysłałem)
– że ATR (jak wynika z ostatniej Twojej wiadomości) może być dokumentem wyjaśniającym, ale nie jedynym
– że paczka została wysłana jako prezent, a nie eksport, żeby nie było problemów z cłem
– że urząd celny wymaga na początek tłumaczenia faktury. Jestem na 99% pewien, że oni nie wiedzą co to jest „meerschaum bowl” i biorą to za rękodzieło :)
– i że prosiłem Cię o namiary do urzędu celnego, a otrzymałem list, ale bez adresów, oraz informację przez telefon, że będziesz mi mógł je dostarczyć dzisiaj po godz. 17:00, czyli będę mógł dzwonić do nich w poniedziałek. Staram się pomóc, bo mi zależy, a kilkukrotnie importowałem towar z Chin i czasami wystarczy jedna informacja lub oświadczenie, a nie cały segregator papierów.
A z mojej strony dodam, że poczta @o2.pl czasami ma spore opóźnienia więc delikatnie zasugeruję, że mogli wysłać potwierdzenie tak jak piszą.
kolejna sprzeczność – rozmawiałeś z urzędem, a jesteś już w drodze. Czyli numer telefonu masz i mogłeś podać.
Przepraszam, ale do chwili wyjaśnienia sytuacji ja się wstrzymuję z dopłatą, nie wiem jak Koledzy.
Klapuch dostałeś wszystkie informacje, producent odpisuje od wczoraj „kiedy zaczął mu się palić grunt”
Tłumaczy fakturę UPS który zajmuje się odprawą, dokumenty wszystkie załączam co ty myślisz, że za 400 zł sobie zszargam imię? podaj swoje dane odeślę Ci wszystkie twoje pieniądze bo mam dość, robię coś dla wszystkich szarpię się z nimi od kilku miesięcy a ty masz wielki problem wysyłane automatycznie ta dostałem go dokładnie w wczoraj
Please call UPS immediatly.
Regards,
Baahdri
On Thu, Apr 3, 2014 at 10:02 AM, Bahadir Baykal wrote:
Hi,
İt is 1ZAV22050494187678
It is waiting in the custom.
Regards,
Bahadir
On Wed, Apr 2, 2014 at 5:10 PM, ekoule wrote:
Hello,
Can you supply me with the end of the tracking number?
Jako osoba nie biorąca udziału w zamówieniu pragnę tylko zwrócić uwagę na reakcję PiotrkaN, kiedy akcja z próbkami GH zaczęła się walić, a reakcję organizatora ww przedsięwzięcia. Najłatwiej to się pokłócić, obrazić i zamieść wszystko pod wycieraczkę. Wnioski proszę sobie wyciągnąć samemu.
Pozdrawiam
Producent odpisuje mi od razu, nic mu się nie pali.
Za to już wiem dlaczego nie mam telefonu do obsługi celnej.
Oto co ustaliłem z urzędem celnym: fajki z Turcji do wartości 150 euro są zwolnione z cła. Powyżej tej wartości jest naliczane cło w wysokości 2,7% wartości przewozowej, chyba, że jest dołączony dokument ATR.
Kod fajek w systemie celnym ISZTAR to 9614009000.
NIEZALEZNIE od tego jest naliczany VAT w wysokości 23% i o tym Szanowny Kolega powinien się dowiedzieć PRZED rozpoczęciem tej akcji.
W rezultacie opłata celna wynosi ok. 35 zł, a VAT ok. 350 zł, nie znam dokładnie kwoty całego zamówienia, szacuję wartości.
Innymi słowy – czy ten dokument ATR jest czy go nie ma i tak jest VAT do zapłacenia, a kolega Bartnik zamiast wyjaśnić co i jak zwala winę na urząd celny i na producenta, a ja bardzo się nie lubię domyślać, dlatego wyjaśniam tę sytuację na własną rękę.
I parę słów wyjaśnienia odnośnie „szargania imienia” itp. Sytuacja, w której coś organizujesz MUSI być jasna. Usiądź sobie na spokojnie i przeczytaj co odpisałeś „16 stycznia 2014 o godzinie 21:54”. Nagle okazuje się, że sytuacja jest inna i zwalasz na producentów. Policz wszystko dokładnie i na spokojnie. Zadzwoń do Urzędu Celnego – mi wyjaśnili wszystko co i jak, grzecznie i na spokojnie.
Jeśli chodzi o mnie – VAT’u za 2 główki mam do zapłaty 32 zł + część z kosztów celnych, bo zawalili i nie dali dokumentu. Przykro mi, ale nie mogę dopłacić 50 zł za dwie główki.
A zamówione główki chcę więc nie wiem dlaczego miałbym się wycofywać.
Weź pod uwagę, że masz również moje $40 za fajki, których nie ma w przesyłce. A dowiedziałem się o tym od producenta, a nie od Ciebie.
Dziwisz się, że dążę do wyjaśnienia sytuacji?
Gdybym był taki, jak mi to przedstawiłeś w rozmowie telefonicznej to zażądałbym wysłania główek bez doliczania VAT’u (nie wspominając nawet o zwrocie za fajki, których nie ma, bo to jest oczywiste) bo, jako organizator, powinieneś był to sprawdzić i tutaj zawaliłeś.
Zamiast tego mówię, że zapłacę co trzeba, ale nie koszty podzielone nie wiadomo jak (pewnie całą kwotę / ilość osób) tylko właściwe opłaty – jasno i wyraźnie.
Dzięki, że Ci się chciało :-). Podpisuję się pod ostatnim akapitem.
pozdrawiam
Franz
Witajcie,
Główki dotarły totalnie zamieszane, ale są u nas.
Szczególnie dziękuje Dr Ketis i Marek61 którzy zgodzili się na wysyłkę innej główki niż zamówili.
Pomimo zapewnień 26.04,2014 że całe kompletne zamówienie zostało wysłane brakuje jednej fajki MN036 http://www.meerschaumstore.com/proddetail.asp?prod=MN036(zamówienie pomimo zapewnień było wysłane nie 26 a 28 marca)Oczywiście poprosiłem już o zwrot pieniędzy za niedostarczoną fajkę dokładnie 39,99 $, które niezwłocznie po reklamacji zwrócę dla „Klapuch” dokładnie zgodnie z kursem $ z dnia płatności daje to 128 zł
Dziś wysłałem już główki dla osób które dopłaciły:
-Kot Schrodingera
-Dr Ketis
-MM(zamówiony paczkomat)
W dniu jutrzejszym planuje wysyłkę dla Pana Marka „Marek61”
Hi, nie wiem co się dzieje z PM, przelew zrobiłem przed chwilą,
pozdrawiam
Franz
Witajcie,
Właśnie jestem po rozmowie z Panią „Natalie”, pieniądze za fajkę, która nie dotarła, zobowiązała się odesłać jutro. Gdy tylko pieniądze będę miał na koncie odeślę użytkownikowi „Klapuch”.
Pieniądze za fajkę zostały zwrócone przez meerschaumstore.com . Ja ze swojej strony, zwróciłem już całość użytkownikowi „Klapuch”
Bartnik, zaczynasz mnie irytować.
Podjąłeś się wykonania pewnej rzeczy więc teraz się z niej wywiązuj. Ja chcę swoje zamówione główki. Chyba, że za kupionego specjalnie na tę okazję falcona też mi oddasz.
Jeszcze raz – wyraźnie i po raz ostatni – chcę zamówione fajki.
Podpisuje się pod Wojtkiem. Dziś reszta główek po odnotowaniu płatności, zostanie wysłana. Pozostaje mi kontakt tylko z „gajusz3” Mam nadzieje, że pomimo opóźnień i nieprzewidzianych utrudnień główki spełnią Państwa oczekiwania i okażą się smacznym nabytkiem.
Import można uznać z mojej strony za zamknięty.
Co do administracji stwierdza, słusznie, że jesteśmy dorośli i organizując coś powinniśmy to wspólnie poprowadzić do końca a przede wszystkim dogadywać się między sobą. Co w większości się udało.
Wojtku, a co tu moderować? Jeśli Koledzy chcą wymieniać uprzejmości publicznie, to ich sprawa. Wydaje mi się, że jak dotąd komentarze były usuwane tylko na wyraźne życzenie użytkowników portalu. Jak demokracja to demokracja, trzeba być konsekwentnym (z wszystkimi dobrymi i złymi tego konsekwencjami).
zawsze też można nie czytać – nie interesujących nas wątków :)
Dokładnie. A poza tym cała historia tego importu jest bardzo pouczająca i ma duże walory edukacyjne. I to interdyscyplinarne :)
Proszę nie usuwać. To jest POUCZAJĄCE w tym względzie jak wygląda prywatny import od kuchni.
Przepraszam ale pisaliśmy jednocześnie :)
Nie ma za co przepraszać, trzeba się cieszyć z braterstwa poglądów :)
Uprzedziłeś mnie z napisaniem tego samego… :)
„Koń jaki jest każdy widzi”
Wojtku – nie 68, a co najwyżej 10. Poza tym: nauka na błędach jest bardzo zdrowa, szczególnie tych cudzych. Dlatego nic nie będę kasował (jeszcze :>, choć wypowiedź Klapucha z dnia 8 kwietnia 2014 o godzinie 07:57 już się do tego kwalifikuje – osobiste niesnaski załatwiajcie proszę na priv).
Bartnik – nie rozumiem Cię. Popierasz wypowiedź Wojtka, a jeszcze w tym samym akapicie ciągniesz temat już całkowicie prywatny. Zdecyduj się.
Alan i Koledzy – rozumiem, że jako poszkodowany mam siedzieć cicho, bo mój komentarz zostanie usunięty. Niech wszystko wygląda cudownie.
Dobrze, będę już siedział cicho. Resztę będę w takim razie załatwiał na PW. Ciekawe tylko co Ty/Wy zrobilibyście na moim miejscu.
Myślałem, widać błędnie, że fajka.net łączy ludzi o tych samych zainteresowaniach, z którymi da się dogadać, a nie dzieci, obrażające się jak ktoś powie parę słów prawdy, zwłaszcza, jak nie wszystko jest w porządku.
A wszystkim, którym się moje wpisy nie podobają – poczekajcie aż Was ktoś oszuka. Najlepiej na kilkaset zł – jak mnie.
Powiem szczerze, że nie mogę zrozumieć całej tej sytuacji. Teraz wygląda na to, że Klapuch jest tym złym. A tym czasem, to Bartnik nie dopełnił warunków umowy, a teraz wykręca kota ogonem. Ma szczęście, że ludzie zgodzili się na nowe warunki na PW i teraz buńczucznie pisze. Zdecydowanie dla mnie Klapuch ma rację i jest poszkodowanym w całej sprawie.
Niestety musiałem się odezwać.
nie podoba mi się toczenie dyskusji na cały ten temat w komentarzach, półsłówkami, domysłami.
Nie chciałem się odzywać ale Buldoger mnie „sprowokował”: jak jeden z zamawiających NIE czuję się oszukany, mam też wrażenie, że osobą najbardziej poszkodowaną jest Bartnik (to nie jest zarzut wobec kolegi Kłapucha)
Klapuch – przeczytaj jeszcze raz co napisałem, ze zrozumieniem. Nie odwracam kota ogonem, pilnuję tylko porządku treści – żeby zaraz nie rzucano błotem.
Klapuch
Wpłaciłeś mi 294,67 PLN
Odesłałem Ci 294,67 PLN
Potwierdziłeś, że masz pieniądze na koncie, ja potwierdzenia również posiadam.
Tyle ode mnie. W tym temacie jest to mój ostatni wpis.
Panowie,
Ostrożnie z formułowaniem zarzutów kwalifikujących się na proces w sprawie o ochronę dóbr osobistych. Zanim usiadziecie nad klawiaturą dajcie sobie czas na spokojne i leniwe wypalenie fajki :-)
By nie pozostawić żadnych wątpliwości – podobnie jak kol. MM – i ja w żadnej mierze nie czuję się oszukany. A jeżeli można w tej sytuacji komus współczuć to jedynie kol. Bartnikowi.
Ale tylko Wy dwaj użyliście słowa cyt.:,,oszukany”. Nikt wcześniej tego nie zrobił.
Ja wypowiadam się na podstawie tego co czytam w temacie. Dla mnie Klapuch jest ,,atakowany”, bo po prostu napisał co mu się nie podoba/nie pasuje. I nadal tak to odbieram.
A może czytamy dwa różne tematy…?
Panowie! Może narażę się niektórym, ale tak patrząc z boku i cytując klasyka: „Jest to wielopoziomowo żenujące.” – na całej linii z Turcji do Polski…
Kończę to przedstawienie, bo zaczęło iść w całkowicie złym kierunku. Od tej pory wszystkie nieporozumienia w sprawie winnych i poszkodowanych załatwiajcie proszę drogą prywatną.